buddah bowl
Fit przepisy

Buddah bowl z pieczonymi ziemniakami i tofu

Buddah bowl, to czego z nazwy raczej nie kojarzymy, ale tak naprawdę każdy, kto interesuje się zdrowym żywieniem kiedyś już to widział. Jest to efektownie ułożone jedzenie (głownie warzywa) w miseczce.

Jest ona wypełniona:

  • w 1/4 przez ziarna np. ryż czy makaron;
  • w 1/4 przez białko np. mięso, tofu, ciecierzyca;
  • w 1/2 przez warzywa;
  • + dressing.

buddah bowl

Robi się to danie bardzo prosto i szybko. Myślałam, że taka miska z warzywami to nic ciekawego, ale okazuje się, że to nieprawda! Bardzo fajnie sprawdzają się w tym pieczone ziemniaki. Przepysznie!

Składniki:

  • 250g ziemniaków
  • 1/3 kostki tofu
  • 70g ciecierzycy
  • garść szpinaku
  • pół średniego pomidora
  • 1/4 cukinii
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • łyżeczka oliwy z oliwek
  • koperek i szczypiorek
  • kiełki np. rzodkiewki czy jarmużu
  • przyprawy: sól, pieprz, czosnek, papryka słodka i przyprawa do tzatzyków

Wykonanie:

Ziemniaki kroimy w kostkę i nagrzewamy piekarnik do 180 stopni. Sól, pieprz i paprykę mieszamy z oliwą i obtaczamy tym ziemniaki. Pieczemy przez 30-40 min. Tofu rozdrabniamy na patelni i podsmażamy, aby zmiękło. Pomidora i cukinię kroimy, a jogurt, koperek, szczypiorek i przyprawę tzatzyki mieszamy z odrobiną soku z cytryny. Kiedy ziemniaki się upieką wszystko układamy w misce i polewamy sosikiem.

buddah bowl

Takie danie, czyli Buddah bowl, da ci wszystkie, niezbędne składniki odżywcze, sporą porcję białka i jednocześnie będzie smaczne! Nie bój się, że się nie najesz, bo gwarantuję, że tak.

 

 

 

 

Leave a Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *